Adversitats que afrontem les entitats del Tercer Sector per digitalitzar els nostres comerços

Fa més d’un any que Circular Secondhand, la botiga en línia de Solidança enfocada a la venda de productes de segona mà, va endinsar-se al mercat digital, amb la voluntat de fer els seus productes més accessibles i fomentar la moda circular, conscient i sostenible més enllà de la xarxa de botigues físiques de Solidança / Roba Amiga.

La plataforma de Circular Secondhand compta amb una selecció de les peces més exclusives de Solidança / Roba Amiga, amb diferents opcions d’enviaments i recollides, tant a domicili com a botigues físiques, perquè siguis on siguis, puguis gaudir dels avantatges de la moda circular. A més, la botiga sensibilitza als seus consumidors a través del web, detallant quin és l’estalvi d’emissions de CO₂ a l’atmosfera que realitzen en comprar.

Com a botiga en línia amb valor socioambiental impulsada per una entitat catalana, Circular Secondhand estableix un model pioner, obrint-se pas en un escenari tradicionalment monopolitzat per les multinacionals del fast-fashion, i afrontant les adversitats que això comporta per un petit comerç impulsat des del Tercer Sector.

D’altra banda, l’alta competència entre les empreses del mateix sector de la venda de segona mà en línia, dificulta desmarcar-se i cridar l’atenció del públic objectiu comú. Cal assenyalar que de per si el comerç de segona mà encara genera desconfiança en la ciutadania en general, fet que des de Solidança afrontem amb campanyes de sensibilització desmitificant els tabús i donant valor a l’impacte socioambiental que genera.

El comerç digital requereix grans inversions per garantir un retorn que garanteixi la seva viabilitat. Malgrat els esforços, les entitats dedicades a l’Economia Social i Solidària, no hi poden dedicar grans recursos, ja sigui econòmics com humans, fet que enredereix el seu desenvolupament.

Tot i així, podem dir que Circular Secondhand ha tancat el seu primer any amb resultats satisfactoris malgrat les adversitats plantejades, amb més de 100 kg de roba, accessoris i calçat venuts, 2.400 kg de CO₂ estalviats a l’atmosfera i una comunitat de consumidores sensibilitzades a les xarxes socials (@solidanca_circular).

 

Amb el suport de: