Roba Amiga
Gestió de Roba Amiga?
L’activitat principal de Solidança se centra en la gestió del residu tèxtil a través del Programa Roba Amiga amb l’objectiu de millorar la gestió integral del residu tèxtil i la comercialització de la roba de segona mà, facilitant així la contractació de persones en situació de vulnerabilitat social i reduint a la vegada el volum de residus municipals que s’envien a l’abocador.
Roba Amiga és un projecte transparent, professional i eficaç format per vàries empreses d’inserció de Catalunya, sota el lema “La teva roba crea llocs de treball. Fem-la útil”
L’entitat social Solidança és membre fundadora i té la presidència de la Cooperativa Roba Amiga, marca líder a Catalunya pel que fa a la gestió del residu tèxtil. Solidança disposa a Sant Just Desvern d’una planta de 3.000 m² destinada a la gestió del residu tèxtil. El 2024 s’han arribat a gestionar més de 8.438t de residu tèxtil i aquesta gestió ha fet possible 201 llocs de treball d’inserció sociolaboral per a persones situació de vulnerabilitat social derivades dels Serveis Socials dels ajuntaments col·laboradors.
Aquestes accions es realitzen a través de la recollida de roba als nostres contenidors taronges repartits per totes les comarques de Catalunya i l’impuls per la creació de llocs de treball destinats a realitzar itineraris d’inserció sociolaboral a persones en situació de vulnerabilitat social.
Com ho fem?

Botigues i Contenidors
Descobreix on pots trobar els nostres contenidors de recollida i botigues de Roba Amiga. Cada peça que ens fas arribar contribueix a reduir el malbaratament tèxtil i a crear noves oportunitats laborals.

Campanyes i tallers escolars
Solidança realitza campanyes de sensibilització i recollida de roba als centres educatius per tal de fomentar la reutilització i el reciclatge del residu tèxtil.
Què volem aconseguir?
Quan es realitzen?
La campanya de recollida de roba es pot realitzar 2 cops l’any, en època de “canvi d’armari”:
Maig – Juny
Octubre – Novembre
S’instal·larà una gàbia o contenidor rotulat perquè els alumnes identifiquin a l’entitat i els objectius de la campanya de recollida.
Si es considera necessari es repartiran uns flyers i/o cartells als alumnes per tal d’informar a les famílies de les dates de la campanya de recollida per efectuar les seves donacions.
Tipus d’activitats que oferim amb la campanya de recollida de roba:
Contacta amb nosaltres
A Solidança treballem per la inserció social i la cura del medi ambient. Si tens interès a col·laborar amb nosaltres o vols més informació, estarem encantats d’atendre’t.
Contacta amb nosaltres
A Solidança treballem per la inserció social i la cura del medi ambient. Si tens interès a col·laborar amb nosaltres o vols més informació, estarem encantats d’atendre’t.